Współtwórcy

5.02.2012

Textury + jak ich używać ?

Heej. Przepraszam za tak długą nieobecność na blogu, ale szlaban na kompa a żebym przypadkiem nie wbiła jak starych nie ma w domu to mi go zabrali, no i prosta polityka .. został tylko fon, a stamtąd wiadomo - nic nie dodam. Ale oddali kompa i od razu wbiłam tutaj. Nie mam gotowej grafiki ale coś tam dodam.
Na początek trochę textur { jeśli już jakieś widzieliście na tym blogu to sorr, nie przeglądam wszystkich notek} :
Nie przypominam sobie, ale akurat z moją pamięcią dobrze nie jest, czy na blogu dodawana była instrukcja używania textur w ap ? W każdym razie teraz dam ją, bo z tego co się zorientowałam nie wszyscy wiedzą.
A więc:
1. Otwieracie Photoshop'a.
2. Otwieracie zdjęcie, blend czy co tam chcecie przerobić.
3. Otwieracie texture której chcecie użyć.
4. Zaznaczacie i kopiujecie otwartą texture. ( Ctrl + A , Ctrl + C )
5. Przechodzicie do okienka z otwartą grafiką ( patrz pkt. 2 ) i wklejacie na nią texture (Ctrl + V)
6. Obecnie wygląda to tak ( KLIK ), bo grafika jest pod spodem . Trzeba to zmienić. 
1) Po prawo, w panelu klikamy na 'Warstwy' .
2) Rozwijamy liste.
3) Wybieramy pozycję 'kolor'.
7. Gotowe ! Ale jeśli efekt cię nie zadowala, bo textura jest za intensywna, można zmniejszyć krycie. PODGLĄD
Ustawiasz suwak tak jak ci się podoba, nie ważne czy na 5% czy na 90%, ważne by efekt cie zadowalał. 

Uch, coś tam napisałam. Ale, czy jest to choć trochę zrozumiale ? Jeśli tak to fajnie, jeśli nie - piszcie postaram się wyjaśnić to dokładniej.
Następna notka może jeszcze dziś, ale piszcie coś pod tą.

9 komentarzy:

  1. fajne, a o ile mi wiadomo można tekturkę dać na ekran albo łagodne światło ; ]

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, tak masz rację ;d W sumie to każda opcja daje jakieś fajne efekty ale wtedy już raczej konieczna jest 'zabawa' kryciem tak jak np. przy świetle liniowym itp. a tutaj przy opcji którą podałam w notce obejdzie się spokojnie bez tego, poza tym pewnie jeszcze będe dawała jakieś textury to o tym wspomnę ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. wzięłam ; dd

    OdpowiedzUsuń
  4. pobieram wszystkie tekstury :)

    OdpowiedzUsuń